Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Kjøpsbetingelser

Generelt

Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av Sykkelkomponenter AS. Disse vilkårene gjelder alt salg så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.

Priser og levering

Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25% ig 15% matmoms.
Siden oppdateres daglig, hvilket garanterer at prisene alltid er aktuelle. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå, ved feilprising over 15% under normalpris kan vi slette ordre, du vil i så tilfelle bli kontaktet.

Faktura/Kortbetaling

Du kan velge å betale med bankkort, faktura (14 dager), delbetaling eller med Vipps. Vi samarbeider med betalingsleverandøren Klarna, som håndterer betalingen din, og kan derfor garantere en sikker og rask betaling. Klarna benytter seg av tekniske løsninger som sikrer deg som kunde en 100% trygg betaling. Sykkelkomponenter AS lagrer aldri informasjon om kortet ditt. Vi håndterer kun personlige opplysninger i henhold til den norske personopplysningsloven.


Forsendelse

Alle leveringer skjer med Posten. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 1-5 virkedager, avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Kunden vil få beskjed når ordre er utsendt på e-post, bestiller du lagervarer innen 12.00 sendes ordre fra oss samme dag.

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet, så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av.

Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur.
Om du angrer på kjøpet så henter du bare ut din bestilling og returnerer den til oss. Husk å fyll ut angrerettskjema ved retur.  Dersom du unnlater å hente bestilte varer, kan Sykkelkomponenter  fakturere deg for et gebyr på kr 450.

Selger vil én gang per ordre betale returfrakt for kunde hvis kunden ønsker å bytte varen.

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde (18år aldersgrense) hos oss, er ansvarlig for betaling av de ytelser vi leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra vår side.

Reklamasjon

Før feil meldes, bør du undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik vi har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette inn slik at vi kan iverksette tiltak for avhjelp. Du mister din rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom du ikke tar kontakt innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Avhjelp

Sykkelkomponenter AS skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av oss, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis du  på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med oss, betaler ikke vi disse utgiftene.

Angrefrist

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd, angreretten gjelder i 14 dager.

Ekstraordinære forhold

Sykkelkomponentre AS er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis vi godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor vår kontroll, og som ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Vi er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra vår side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Sykkelkomponenter AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.