KUNDESERVICE

Hva kan vi hjelpe deg med?

REKLAMASJON & GARANTI

Alle varer kjøpt hos Sykkelkomponenter AS har du reklamasjonsrett på i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Dersom du har vært uheldig å må reklamere på et produkt ønsker vi selvfølgelig å løse problemet på en så enkel og smidig måte som mulig for deg. 
Løsninger ved reklamasjon kan være reparasjon av varen, erstatning av varen, eller kreditering av varen dersom den ikke kan repareres eller erstattes. Dersom det er feil på din vare, dekker vi selvfølgelig returkostnadene i forbindelse med reklamasjon. 

Vilkår for reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at mangel ble oppdaget eller burde være oppdaget, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen for reklamasjon kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. 

Hvordan reklamere på en vare?
Vi ønsker alltid at du tar kontakt med oss før du sender inn varen. For raskest mulig hjelp ved reklamasjon ønsker vi at du kontakter oss via vårt kontaktskjema med så mye informasjon som mulig om mangelen på vare og hvordan mangel har oppstått. Har du ordrenummer, navn på varen og annen relevant informasjon er dette til stor hjelp.

Har du problemer med ditt Garmin, Tacx, Elite eller Wahoo produkt? Da kan du enkelt løse problemet på egenhånd ved å ta direkte kontakt med våre leverandører. Under finner du hjemmesidene og kontaktinformasjon til disse leverandørene.

Garmin - Garmin Nordic:
https://support.garmin.com/nb-NO/
Ny servicesak hos Garmin Nordic kan du registrere selv her.
Tlf: +47 69799447
E-post: support@garmin.no

Elite - Shimano Nordic:
https://www.elite-it.com/en
Tlf: +47 66778010
E-post: Service.snn@shimano-eu.com

Tacx:
https://support.garmin.com/nb-NO/
Tacx kan kontaktes via deres kontaktskjema her.

Wahoo - RLVNT:
https://support.wahoofitness.com/hc/en-us/requests/new
Tlf: +46 317888101
E-post: rma@rlvnt.se

NB! Enkelte varegrupper vil kreve vurdering fra leverandør og prosessen kan derfor ta noe ekstra tid. Dette opplyser vi om i dialog med deg.